گروه صنعتی پاکشو- خلاصه مجمع عمومی سالیانه 1397

مجمع عمومی سالیانه گروه صنعتی پاکشو، 31 تیر ماه 97 با حضور دکتر سزاوار رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو، مهندس عالمی مدیر عامل گروه صنعتی پاکشو، دکتر ظهرابی نماینده موسسه حسابرسی بیات رایان، خانم جعفرپور نماینده سازمان بورس، دکتر ابراهیمی نماینده گروه صنعتی گلرنگ، دکتر گودرزی نماینده شرکت توسعه صنایع گلرنگ، آقای پرتوی دبیر جلسه و سهامداران و ذی نفعان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

معرفی گروه صنعتی پاکشو

شرکت پاکشو با سرمایه 100 میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات شوینده در ایران، در سال 1351 توسط حاج کریم فضلی به ثبت رسید. این شرکت با تولید انواع محصولات با نام های تجاری و برندهای معتبر برای طیف های مختلف از مصرف کنندگان و در اختیار داشتن سیستم قوی توزیع و فروش به عنوان بازیگران اصلی بازار 2 میلیارد دلاری شوینده در ایران محسوب می شود. گروه صنعتی پاکشو ، بزرگترین شرکت تولیدکننده انواع شوینده در بازار سرمایه است. برندهای اصلی شرکت شامل گلرنگ، اوه و سافتلن میباشد. شرکت همچنین برندهای دیگر برای طیف های دیگر محصولات و مصرف کنندگان شامل Airi، Lamis، Goldent، Merident، Spif، Home Plue در اختیار دارد.

گروه صنعتی گلرنگ با 58.5% سهام، گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه با 22.5% و سرمایه گذاری توسعه صنایع گلرنگ با 5.52% از سهامداران گروه صنعتی پاکشو می باشند.

 

اهم نکات ذکر شده در مجمع عمومی سالیانه گروه صنعتی پاکشو:

  • گروه صنعتی پاکشو در سال جاری برای فروش محصولاتش با ارمنستان وارد مذاکرات شده است که اکنون در مراحل نهایی عقد قرارداد می باشند، همچنین به زودی اولین سفارش کشور قطر نیز صورت می پذیرد. عالمی ، مدیر عامل گروه صنعتی پاکشو همچنین اظهار کرد، اواخر سال گذشته با یکی از شرکت‌های معتبر گرجستان وارد مذاکره شده اند و توافقاتی نیز با عراق صورت گرفته است.
  • در اردیبهشت ماه سال جاری نرخ پودر شوینده 12% و نرخ مایعات نیز 15% افزایش یافته است.
  • در سال 1396 5 تا 6 درصد محصولات به خارج از کشور صادر شده اند که طبق پیش بینی ها این رقم در سال 97 به 9 الی10 درصد می رسد. ارز فروش صادراتی عمدتا صرف خرید مواد اولیه خارجی از طریق حواله ارزی از خریدار به فروشنده به صورت مستقیم می شود. تراز ارزی شرکت مثبت نیست.
  • %36 مواد اولیه برای تولید محصولات این شرکت وارداتی است.
  • 98% مواد اولیه وارداتی این شرکت در اولویت 1 و 2 تخصیص ارز دولتی هستند.
  • فروشگاه زنجیره ای افق کوروش، با بیش از 800 شعبه در سراسر کشو، که یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی گلرنگ است در آستانه ورود به بورس می باشد.
  • طبق اظهارات مدیر عامل گروه در مجمع، این شرکت فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد.
  • از 1408 ریال سود هر سهم سال 96 این شرکت، 1500 ریال تقسیم شد.

 

نظرات