مشاوره مالی و سرمایه گذاری

شرکت ترنج خدمات متنوعی در حوزه مشاوره مالی و سرمایه گذاری را بر حسب نیاز مشتریان داخلی و خارجی به شرح زیر ارائه می نماید:

 

  • خدمات ادغام و تملک شرکت ها: شرکت ترنج تجارب متعددی در این زمینه هم به عنوان مشاور خریدار و هم به عنوان مشاور فروشنده با مشتریان داخلی و خارجی داشته و مدیریت کل فرایند را از شناسایی شرکت­های هدف گرفته تا ارزشگذاری گزینه های منتخب، واکاوی مالی و حقوقی و اجرای معامله به عهده می­گیرد.
  • طراحی ساختار مشارکت های تجاری فی مابین شرکت­های داخلی و بین ­المللی (Joint-ventures)
  • خدمات ارزیابی و ارزشگذاری سهام شرکت های نوپا، بالغ و پروژه ها
  • ارزیابی دارایی های تحت تملک شرکت ها و ارائه مشاوره در جهت بهینه سازی ساختار دارایی ها و افزایش بازده آن ها
  • مشاوره اصلاح و بهینه سازی ساختار سرمایه شرکت ها، ارزیابی و انتخاب روش های بهینه تامین مالی و بهبود بازده سرمایه شرکت ها
  • تهیه گزارش های امکان سنجی و ارزیابی طرح­ها و پروژه­ ها، تهیه طرح کسب و کار متناسب با شرایط و استانداردهای موردنیاز نهاد درخواست‌کننده شامل بانک­ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادها
  • مشاوره تامین مالی داخلی و خارجی، طراحی ساختارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه
  • مشاوره طراحی محصولات ساختار یافته(Structured products)
  • مشاوره مالی و سرمایه گذاری مرتبط با بازار سرمایه

تیم مدیریتی و اجرایی این شرکت از ترکیب افراد متخصص و دارای تجربه گسترده در بازارهای بین­ المللی و همچنین افراد دارای سابقه فعالیت طولانی در داخل کشور، تشکیل شده است. این گروه علاوه بر آشنایی با استانداردهای بین ­المللی و راهکارها و ابزارهای متنوع مالی به کار رفته در بازارهای پیشرفته، با قوانین و مقررات داخلی و فرهنگ کاری کشورمان آشنایی کامل داشته و لذا توانسته است ضمن تطابق با شرایط کشور ایران، کیفیت و تنوع خدمات خود را در حد کشورهای توسعه یافته ارتقا بخشد. این مزیت همچنین امکان دسترسی این شرکت به شبکه ارتباطی گسترده هم در داخل و هم در خارج از کشور را فراهم آورده است.

  • نوع اوراق بهادار قابل مشاوره به مشتریان

بخشی از خدمات اصلی مشاوران سرمایه­‌گذاري مواردي از قبیل توصیه به خرید، فروش یا نگهداري اوراق بهادار، اظهارنظر راجع به روند قیمت یا عرضه و تقاضاي اوراق بهادار در آینده را شامل می شود. این شرکت­ها با نظارت دقیق بر بازار، برآورد ارزش دارایی­هاي مختلف و ارزیابی سرمایه گذاري­هاي بالقوه سپس تصمیمات کاراي خود، موجب می­شوند منابع مالی به گونه­اي کارا از سرمایه­‌گذاران به گزینه‌­هاي مختلف سرمایه‌­گذاري تخصیص یابد.

خدمات مشاوره ارزشگذاری اوراق بهادار ، عنصر جدانشدنی از کسب و کار مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری است که مباحث بسیار گسترده­‌ای را در بر می‌گیرد. ارزشگذاري کسب و کار، يک فرايند و مجموعه­‌اي از روش­ها است که در جهت برآورد ارزش اقتصادي منافع مالکان در کسب و کار به کار برده مي­شود. ارزشگذاري جهت استفاده سرمايه­‌گذاران بالقوه با هدف تعيين قيمت فروش سهام يک شرکت، ارائه مي‌شود.

 

  • روشهای تحلیل و منابع اطلاعاتی

روشهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل و ارزشیابی اوراق بهادار

شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج از دو روش تحلیل تکنیکال و بنیادی برای تجزیه و تحلیل و ارزشیابی اوراق بهادار استفاده می نماید. توضیحات بیشتر در خصوص این روشها ذیلا ارائه گردیده است.

تحليل تکنیکال بررسي تغييرات قيمتهاي گذشته به منظور پيش‌بيني تغييرات آتي قيمت‌ها است. تحليل تكنيكي در زمينه سهام، و يا هر ابزار قابل داد و ستدي كه متاثر از نيروهاي عرضه و تقاضا باشد كاربرد فراواني دارد.

تكنيكهاي مورد استفاده تحليل‌گران فني

تحليل‌گران فني از تكنيك هاي گوناگون قيمت و حجم معاملات سهام براي تحليل بازار استفاده مي‌كنند كه اصلي‌ترين آنها عبارتند از : نظريه داو، ترسيم نمودار، ميانگين متحرك، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار ، شاخص آر اس آی، حمایت و مقاومت.

ج) نوسانهاي بلند‌مدت (اوليه): اين نوسانها، بازارهاي صعودي و بازارهاي نزولي ناميده مي‌شود. در اين بازارهاي صعودي قيمت‌ها براي چند سال در مجموع روند صعودي دارد. از طرف ديگر، در بازارهاي نزولي قيمتها براي چند ماه يا چند سال در مجموع روند نزولي دارد.

تحليل بنيادي مبتني بر اين فرض است كه اوراق بهادار و بازار به عنوان كل داراي ارزش ذاتي است كه بوسيله سرمایه‌گذاران قابل برآورد است. ارزش اوراق بهادار تابعي از يك سري متغيرهاي بنيادي است كه تركيب اين متغيرها بازده مورد انتظار همراه با سطح ریسک مشخص را ايجاد مي كند. در تحلیل بنیادی برآورد ارزش ذاتي سهام از طريق ارزيابي متغيرهاي بنيادي انجام مي‌شود. ارزش ذاتي برآورد شده سپس با ارزش بازار سهام مقايسه مي‌شود. اگر ارزش بازار كمتر از ارزش ذاتی باشد زمان براي خرید مناسب است و اگر ارزش بازار بیشتر از ارزش ذاتی باشد زمان براي فروش مناسب است.

در تحليل بنيادي سرمايه‌گذاران ابتدا اقتصاد و بازار را به عنوان يك كل، تجزيه و تحليل مي‌كنند تا بتوانند زمان مناسب براي سرمايه‌گذاري را تشخيص دهند. سپس به تحليل صنايع يا بخش‌هايي از اقتصاد مي‌پردازند كه داراي چشم اندازهاي آتي مناسبي هستند. در خاتمه اگر تحليل‌گر به اين نتيجه برسد كه زمان سرمايه‌گذاري مناسب است و صنايع مناسبي با بازده بالايي در چرخه اقتصاد فعاليت مي كنند به تحليل شركتها مي پردازد. منبع:http://www.irbourse.com/amuzesh/

اﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪان ﻣﺎﻟﻲ در ﻃﻲ ﺳﺎﻟﻴﺎن ﻣﺘﻤﺎدي ﻣﺪل ﻫﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ را ﺟﻬﺖ ارزﺷﮕﺬاري ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﺴﻂ داده اﻧﺪ اﻳﻦ ﻣﺪلﻫﺎ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺴﻴﺎر ﺳﺎده و ﭘﻴﺶ ﭘﺎاﻓﺘﺎده و ﻳﺎ ﺑﺴﻴﺎر ﭘﻴﭽﻴﺪه و ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. برخی ار اﻳﻦ ﻣﺪلﻫﺎ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: ﮔﻮردن، ﺗﻨﺰﻳﻞ ﺳﻮد ﺗﻘﺴﻴﻤﻲ دو ﻣﺮﺣﻠﻪ اي، ﺗﻨﺰﻳﻞ ﺟﺮﻳﺎﻧﺎت ﻧﻘﺪ آزاد ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮداﺧﺖ ﺑﻪ ﺳﻬﺎﻣﺪاران، ارزش ﻓﻌﻠﻲ ﺗﻌﺪﻳﻞ ﺷﺪه، ﻧﺴﺒﺖ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﻪ ﻋﺎﻳﺪات و ﻣﺪل ﺗﻨﺰﻳﻞ ﻋﺎﻳﺪات ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ. در مقاله پیوست توضیحات بیشتر در مورد این روشها ارائه گردیده است.

برای توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منابع مورد استفاده برای تحلیل در شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج، سایت ها و منابع آنلاین و چاپی مانند خبرگزاریها، اطلاعات منتشر شده شرکتها، سایتهای مرتبط با سازمان بورس، روزنامه ها و منابع علمی معتبر، سایتهای تحلیل و اطلاع رسانی خارجی و … می­ باشد. به تعدادی از این منابع ذیلا اشاره شده است:

www.seo.ir

www.sena.ir

www.codal.ir

www.irbourse.com

www.irfarabourse.com

www.tsetmc.com

www.kitcometals.com

www.kitco.com

  • شیوه کنترل تضاد منافع

بر اساس ماده 14 دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت های مشاور سرمایه گذاری در شرایط وجود تضاد منافع بین مشاور سرمایه‌گذاری و مشتری وی، اولویت با منافع مشتری خواهد بود.

در صورت وقوع چنین مواردی، هیئت مدیره شرکت موظف است ضمن تشکیل جلسه، راهکار مناسبی جهت اجتناب از تاثیرات سوء چنین تضادی اتخاذ نماید.  بدیهی است که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در صورت اطلاع از وجود چنین تضاد منافعی، محق به اتخاذ تصمیمات مقتضی در خصوص نحوه ادامه همکاری با مشاور خواهند بود.

همچنین طبق ماده 19 دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت های مشاور سرمایه گذاری، درصورتی ‌که مشاور سرمایه‌گذاری به مشتری خود در زمینه‌ی ورقه‌ بهاداری خاص، مشاوره می‌دهد در حالی که 1. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری یا اشخاص وابسته به آن 2.کارکنان مشاور سرمایه‌گذاری یا اشخاص وابسته به آن‌ها 3. سایر مشتریان مشاور سرمایه‌گذاری یا 4. صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری، در آن ورقه‌ بهادار مطابق تبصره‌ی یک  این ماده ذینفع محسوب می‌شوند، و مشاور سرمایه‌گذاری از این موضوع مطلع بوده یا از طریق دریافت گزارش‌های موضوع تبصره‌ی دو  این ماده از این موضوع مطلع شده باشد، آن‌گاه مشاور سرمایه‌گذاری موظف است قبل از انعقاد قرارداد با مشتری و همچنین قبل از ارائه‌ی مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری در مورد آن ورقه‌ بهادار خاص، مشتری را از این موضوع مطلع کند. اطلاعات ارائه شده به مشتری در اجرای این ماده شامل مشخصات ورقه‌ بهادار و شرح منافع ذینفع در آن ورقه‌ی بهادار خواهد بود.

  • کارمزد خدمات

بر اساس بند 16 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، تصویب سقف نرخ های خدمات و کارمزدهای نهادهای مالی جزء وظایف و اختیارات هیئت مدیره سازمان است. کلیه کارمزدهای خدمات بر اساس مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار و توافقات انجام شده با مشتریان و مطابق با قراردادهای مصوب سازمان بورس تعیین خواهد گردید.